W połowie lipca na redakcyjną skrzynkę pocztową przyszło zaproszenie od Sony na kolejny pokaz przedpremierowy. O ile w kwietniu, na jednym z ostatnich pięter Warsaw Spire, ogrywaliśmy Detroit: Become Human, tak tym razem mieliśmy wjechać na sam szczyt wieżowca Spektrum Tower, na dachu którego mieści się klub The Hive. Lepszego miejsca, chociażby ze względu na możliwość podziwiania panoramy warszawskich niebotyków, na prezentację Spider-Mana od Insomniac Games nie można było sobie wymarzyć.
Choć zapewne wielu z Was dopiero zaczęło zwiedzać Midgard wraz z Kratosem, pamiętajcie, że na pokonanie olbrzymów i nordyckich bogów macie tylko miesiąc. Po tym czasie bowiem opuścimy mroźną, skandynawską krainę i zmienimy klimat na znacznie bardziej futurystyczny. Poznamy wtedy trzy androidy, każdego o innej specyfikacji, zdolnościach oraz... pragnieniach. Zapraszamy do przeczytania naszych wrażeń z przedpremierowego pokazu Detroit: Become Human, najnowszej produkcji studia Quantic Dream.
W chwili pisania tego artykułu jest połowa stycznia, co oznacza, że już za chwilę na rynku ukaże się pierwszy, tegoroczny hit - Resident Evil 7. Gra ma przywrócić popularnej marce od Capcomu dawną świetność, a ponadto straszyć o wiele bardziej niż ostatnie odsłony cyklu. RE7 będzie jednocześnie pierwszą grą wydawaną w tym roku, na którą warto było czekać te długie miesiące, ale na pewno nie ostatnią.
13 października 2016 roku na rynku pojawił się nowy gadżet dedykowany konsoli PlayStation 4 - gogle wirtualnej rzeczywistości PlayStation VR. Tylko czy rzeczywiście "gadżetem" można nazwać sprzęt, który ma szansę zrewolucjonizować, a wręcz w jakiś sposób na nowo zdefiniować granie w gry wideo?
Styczeń upłynął dość leniwie i choć zadebiutowało w nim kilka większych, znaczących produkcji - jak np. LEGO Marvel’s Avengers czy Resident Evil 0 - nie były to gry, które mogą pretendować do miana hitu. Te dopiero nadejdą. Zapoznajcie się z zestawieniem najbardziej oczekiwanych przez nas tytułów, które w 2016 roku zadebiutują na PlayStation 4.
W przedostatni październikowy weekend w Warszawie odbyła się pierwsza polska impreza z cyklu Games Week, czyli growych targów, które corocznie odbywają się w największych europejskich miastach. Poznań ma swoje PGA, Katowice imprezę z cyklu Intel Extreme Masters, a w stolicy imprezy tego typu po prostu brakowało. Jak wypadł debiut warszawskich targów?
Byłoby nadużyciem, gdybym napisał, że trofea, które zostały wprowadzone w 2008 roku na konsoli PlayStation 3, wzbudzały kontrowersje, ale na pewno podzieliły graczy na ich zwolenników i przeciwników. Teraz wszyscy przywykliśmy już do charakterystycznego dźwięku zdobywanego pucharku, ale czy słusznie co poniektórzy krzyczeli, że trofea zabijają przyjemność z grania?
Rok 2014 był rokiem dziwnym, jeśli chodzi o gry. Było – trzeba przyznać – co włożyć do konsol, ale żadna produkcja nie była „masakratorem”, który zapada w pamięć na długo. A do tego sporo remasterów i zabugowanych tytułów. Poniżej przeczytacie moje subiektywne przemyślenia na zakończony niedawno rok. Przemyślenia dotyczące nie tylko gier samych w sobie, ale growej branże w ogóle.
Spider-Man od Insomniac Games zdobył serca graczy w 2018 roku, i to nie tylko fanów komiksów od Marvela. Był to po prostu bardzo fajny tytuł, z ciekawą fabułą i bardzo przemyślaną rozgrywką. Dwa lata później, na start nowej generacji konsol, Insomaniacy przygotowali kolejnego Spidera. Peter Parker ma jednak tym razem wolne, a porządku w Nowym Jorku pilnuje Miles Morales.
Jest! Na rynku jest już konsola nowej generacji firmy Sony, PlayStation 5. Po siedmiu latach, co zresztą jest kompletnym standardem, doczekaliśmy się sprzętu pomyślanego o przyszłości, z dyskiem SSD, znacznie wydajniejszymi bebechami oraz wspaniałym padem Dualsense. Poznajcie Astro, czyli robocika, który Wam to wszystko prezentuje.