Recenzja „Dante’s Inferno”

Dante’s Inferno

Kiedy kilka lat temu na lekcji polskiego w liceum przerabiałem Boską Komedię Dantego Alighieri nawet przez myśli mi nie przeszło, że kiedyś w nią... zagram. A jednak - wyobraźnia dewelopera nie zna żadnych granic. Co prawda Dante’s Inferno to nie dokładne przeniesienie średniowiecznego działa w wirtualny świat, a jedynie głównej koncepcji, czyli podróży Dantego przez dziewięć kręgów piekielnych, które swoim wyglądem i przebywającymi w nich duszami też z grubsza nawiązują do papierowych kart.

Death Stranding

Death Stranding

Hideo Kojima, jeden z najbardziej charakterystycznych twórców gier, przymusowo porzucił swoją flagową serię Metal Gear Solid i postanowił, przy współpracy z Sony, przygotować całkowicie nową produkcję, od pierwszej zapowiedzi jawiącą się jako niesamowicie tajemnicza. Wystarczy napisać, że na pierwszym zwiastunie oglądaliśmy przez trzy minuty nagiego Normana Reedusa i leżące nad brzegiem morza niemowlę z przewodem zamiast pępowiny. Każdy wtedy zastanawiał się - o co chodzi? Po trzech latach już wiadomo: Death Stranding to po prostu gra o... pracy kuriera. Przynajmniej na pierwszy rzut oka.

MediEvil

MediEvil

Pierwsza konsola PlayStation miała kilka swoich ikonicznych postaci. Jedną z nich był bez wątpienia Sir Daniel Fortesque, bohaterski, choć także nieco pechowy rycerz. Sony postanowiło przedstawić tę postać nieco młodszym graczom i przygotowało pełny remake MediEvil, gry, dzięki której kościany protagonista po raz pierwszy pojawił się na ekranach naszych telewizorów. Można by rzec, że bohater zmartwychwstał na nowo.