Recenzja „Gran Turismo 6”

Gran Turismo 6

Pierwsze chwile z Gran Turismo 6 nie należą do najmilszych. Już na starcie czekała na mnie obowiązkowa instalacja dużej aktualizacji. Potem trzeba przebrnąć przez nudne intro, które - tak jak w ostatnich częściach cyklu - stara się nadać mistycyzm całej otoczce wyścigów w GT. Gdy już myślisz, że zaraz wybierzesz swój pierwszy samochód to do zaliczenia czeka szybki przejazd objaśniający co, jak i gdzie. W końcu znajdziesz się w nowym, czyli wygodniejszym i czytelniejszym menu głównym i kiedy chcesz kupić swoje pierwsze auto okazuje się, że wybrać można tylko... Hondę Jazz. Naprawdę? Oto gram w grę gdzie mam do dyspozycji grubo ponad tysiąc aut, a autorzy na samym początku zabraniają mi wybrać czym zacznę całą przygodę za kółkiem. Trochę mnie ta sytuacja wkurzyła, przez co pierwsze wyścigi siedziałem z zaciśniętymi zębami przeklinając po kolei Polyphony i Hondę. Jednak z chwilą, gdy uzbierałem kasę na pierwszy prawdziwy samochód (Subaru Impreza z '98) wtedy uderzyło mnie, że...

Ratchet & Clank: Rift Apart

Ratchet & Clank: Rift Apart

Trudno w to uwierzyć, ale na powrót Ratcheta i Clanka, czyli dwójki kosmicznych bohaterów od Insomniac Games, a jednocześnie ikonicznych postaci konsol Sony, czekać musieliśmy aż 8 lat. Co prawda, w 2016 roku lombaks i robot zawitali na PS4, ale wyłącznie w formie remake'u pierwszej odsłony serii. Tym razem, na starcie nowej generacji, możemy przeżyć nowe przygody tego duetu, a w zasadzie... trio, bo do Ratcheta i Clanka dołącza Rivet, będąca protagonistką z innego wymiaru.

Returnal

Returnal

Główną bohaterką Returnal jest Selene, pilotka kosmicznego statku Helios, który w wyniku awarii rozbija się na tajemniczej i niebezpiecznej planecie Atropos. Łączność zostaje zerwana, a kobieta, zdana wyłącznie na siebie, musi znaleźć sposób na wydostanie się z nieprzyjaznego miejsca, przy okazji ucząc się i odkrywając sekrety świata, którzy przyjdzie jej przemierzyć. Szybko okazuje się, że największym zagrożeniem nie są obce istoty czy ich technologia, a pętla czasowa, w której utknęła protagonistka. Śmierć w Returnal nie stanowi bowiem końca, a nowy początek.