Recenzja „The Last of Us”

The Last of Us

To co wyprawia Naughty Dog na tej generacji konsol jest trudne do opisania. Deweloper już od czasów pierwszego PlayStation uzupełnia naszą kolekcję gier świetnymi tytułami (serie Crash Bandicoot oraz Jak & Dexter), jednak na PlayStation 3 przeszli samych siebie. Najpierw dostaliśmy trzy fantastyczne wyprawy wraz z Uncharted, gdzie wraz z Nathanem Drake'm odkrywaliśmy tajemnice tego świata. I choć gry te cechowało świetnie wykonanie, emocjonująca rozgrywka i filmowość, przy The Last of Us trylogia ta wydaje się jedynie niewinną i kolorową bajeczką dla dzieci. Naprawdę, to co Niegrzeczne Psiaki zaserwowali na pożegnanie z peestrójką jest tak zjawiskowe, że można być po prostu dumnym z posiadania trzeciej stacjonarnej konsoli Sony. Przygoda z Joelem i Ellie zapada i zostaje w pamięci na długo.

Ratchet & Clank: Rift Apart

Ratchet & Clank: Rift Apart

Trudno w to uwierzyć, ale na powrót Ratcheta i Clanka, czyli dwójki kosmicznych bohaterów od Insomniac Games, a jednocześnie ikonicznych postaci konsol Sony, czekać musieliśmy aż 8 lat. Co prawda, w 2016 roku lombaks i robot zawitali na PS4, ale wyłącznie w formie remake'u pierwszej odsłony serii. Tym razem, na starcie nowej generacji, możemy przeżyć nowe przygody tego duetu, a w zasadzie... trio, bo do Ratcheta i Clanka dołącza Rivet, będąca protagonistką z innego wymiaru.

Returnal

Returnal

Główną bohaterką Returnal jest Selene, pilotka kosmicznego statku Helios, który w wyniku awarii rozbija się na tajemniczej i niebezpiecznej planecie Atropos. Łączność zostaje zerwana, a kobieta, zdana wyłącznie na siebie, musi znaleźć sposób na wydostanie się z nieprzyjaznego miejsca, przy okazji ucząc się i odkrywając sekrety świata, którzy przyjdzie jej przemierzyć. Szybko okazuje się, że największym zagrożeniem nie są obce istoty czy ich technologia, a pętla czasowa, w której utknęła protagonistka. Śmierć w Returnal nie stanowi bowiem końca, a nowy początek.