Recenzja „Torment: Tides of Numenera”

Torment: Tides of Numenera

Śmiało można stwierdzić, że izometryczne RPG-i przeżywają drugą młodość. Prawie 20 lat temu zwiedzaliśmy Wybrzeże Mieczy w Baldur's Gate, Dolinę Lodowego Wichru w Icewind Dale czy Wieloświat w Planescape: Torment. O ile duchowym spadkobiercą tych dwóch pierwszych pozycji można nazwać wydane dwa lata temu Pillars of Eternity i tworzoną właśnie kontynuację, tak duchowym spadkobiercą Planescape'a jest recenzowany tu Torment.

Oto duchowy następca Planescape Torment. Premierowy zwiastun Torment: Tides of Numenera

Oto duchowy następca Planescape Torment. Premierowy zwiastun Torment: Tides of Numenera

Dzisiaj zadebiutował następca wydanego w 1999 roku Planescape Torment. Choć Torment: Tides of Numenera zawiera kilka innowacji i usprawnień w stosunku do oryginału, duch gry został zachowany. W tytule od Briana Fargo zwiedzamy zbudowany na zgliszczach zaawansowanej cywilizacji świat i podejmujemy mnóstwo trudnych i nieprzewidywalnych wyborów, aby pomóc nieśmiertelnemu Ostatniemu Wygnańcowi jego przeszłość i przeznaczenie.

Fabułę Torment: Tides of Numenera przedstawia Maciej Gudowski

Fabułę Torment: Tides of Numenera przedstawia Maciej Gudowski

Techland zamieścił właśnie nowy zwiastun nadciągającego wielkimi krokami Torment: Tides of Numenera. Klip prezentuje fabułę tej produkcji RPG, a opowiada o niej znany lektor, Maciej Gudowski. Przypominamy, że w grze narratorem będzie Piotr Fronczewski.

Tak prezentuje się Torment: Tides of Numenera w wersji na PS4, a walkę i jej mechanizmy opisuje Tomasz Knapik

Tak prezentuje się Torment: Tides of Numenera w wersji na PS4, a walkę i jej mechanizmy opisuje Tomasz Knapik

Torment: Tides of Numenera to staroszkolny, izometryczny erpeg będący duchowym następcą wydanego w 1999 roku Planescape: Torment. Z uwagi na to, że jesteśmy fanami gatunku oraz samego Planescape'a, grę umieściliśmy w naszym zestawieniu najbardziej oczekiwanych gier 2017 roku. Zrobiliśmy to fakt faktem trochę w ciemno, bo do tej pory nie widzieliśmy, jak gra prezentuje się na PS4.

The Last Oricru

The Last Oricru

Można powiedzieć, że gatunek tzw. "soulslike'ów" stał się modny. Deweloperzy z całego świata przygotowują swoje tytuły, starając się dorównać pierwowzorowi od From Software. Tym razem przyszedł czas na naszych sąsiadów, czeskie studio GoldKnights, które zabiera nas w kosmiczno-średniowieczną podróż na planetę Wardenia. Przeprawa oczywiście nie jest łatwa, szczególnie, że bohater uwikłany zostaje w odwieczny konflikt dwóch zwalczających się frakcji.

Stray

Stray

Czy zastanawialiście się kiedyś, jak to jest być kotem? A czy zastanawialiście się kiedyś, jak to jest być kotem zagubionym w futurystycznej metropolii, w której ludzie zastąpieni zostali robotami? Możecie przestać rozmyślać na ten temat, gdyż studio Blue Twelve spieszy z odpowiedzią! A tą odpowiedzią jest właśnie Stray, urocza przygodówka, w której wcielamy się rudego sierściucha, który – wykorzystując swoje kocie właściwości – szuka drogi na zewnątrz. Ucieczki ze świata, jaki nie chcemy, by kiedykolwiek nastał.