Recenzja „Star Wars Jedi: Upadły Zakon”

Star Wars Jedi: Upadły Zakon

Upadły Zakon to tytuł stworzony przez Respawn Entertainment. Akcja gry została osadzona niedługo wydarzeniach z trzeciego, filmowego epizodu - Zemsty Sithów. Wcielamy się w niedoszłego rycerza Jedi, padawana Cala Kestisa, któremu jakiś cudem udało się przetrwać Rozkaz 66 i jest zmuszony ukrywać się gdzieś na rubieżach galaktyki, nie ujawniając swojej prawdziwej tożsamości. Niestety, Imperium nie ma zamiaru odpuścić i wysyła w pościg za niedobitkami inkwizytorów...

Recenzja „Death Stranding”

Death Stranding

Hideo Kojima, jeden z najbardziej charakterystycznych twórców gier, przymusowo porzucił swoją flagową serię Metal Gear Solid i postanowił, przy współpracy z Sony, przygotować całkowicie nową produkcję, od pierwszej zapowiedzi jawiącą się jako niesamowicie tajemnicza. Wystarczy napisać, że na pierwszym zwiastunie oglądaliśmy przez trzy minuty nagiego Normana Reedusa i leżące nad brzegiem morza niemowlę z przewodem zamiast pępowiny. Każdy wtedy zastanawiał się - o co chodzi? Po trzech latach już wiadomo: Death Stranding to po prostu gra o... pracy kuriera. Przynajmniej na pierwszy rzut oka.

Recenzja „MediEvil”

MediEvil

Pierwsza konsola PlayStation miała kilka swoich ikonicznych postaci. Jedną z nich był bez wątpienia Sir Daniel Fortesque, bohaterski, choć także nieco pechowy rycerz. Sony postanowiło przedstawić tę postać nieco młodszym graczom i przygotowało pełny remake MediEvil, gry, dzięki której kościany protagonista po raz pierwszy pojawił się na ekranach naszych telewizorów. Można by rzec, że bohater zmartwychwstał na nowo.

Recenzja „Concrete Genie”

Concrete Genie

"Więc chodź, pomaluj mój świat!" To zdanie ze starusieńkiej piosenki zespołu 2+1 idealnie oddaje to, czym jest Concrete Genie. A jest piękną historią o trudnym dzieciństwie, którego skutkom można jeszcze przeciwdziałać poprzez puszczenie wodzy fantazji i pomalowanie świata wespół z ciepłymi i przyjacielskimi dżinami, a feeria barw zachwyca zarówno dzieciaki, jak i dorosłych.

Recenzja „The Surge 2”

The Surge 2

The Surge 2 to bardzo udana i przemyślana kontynuacja, która nie ma się czego wstydzić przed produkcjami od From Software. Rozgrywka dostarcza satysfakcji, potrafi stanowić wyzwanie, wykreowane uniwersum jest przekonywujące, a samo Jericho doskonale zaprojektowane. Fani tego typu produkcji otrzymali kolejny pretekst by ponownie sprawdzić swoje umiejętności, po raz drugi w futurystycznej otoczce.

Recenzja „The Dark Pictures Anthology: Man of Medan”

The Dark Pictures Anthology: Man of Medan

Man of Medan to część antologii, na którą składać się będzie kilka bliźniaczych produkcji. Już teraz wiadomo, że w 2020 roku odwiedzimy mroczne miasteczko Little Hope. Zanim jednak to nastąpi, twórcy najpierw zabierają nas na wody otaczające Polinezję Francuską, by w towarzystwie pięciu młodych ludzi odkryć tajemnicę pewnego okrętu.

Recenzja „Crash Team Racing Nitro-Fueled”

Crash Team Racing Nitro-Fueled

Activision ostatnimi czasy rozpieszcza fanów Crasha. W zeszłym roku ogrywać mogliśmy odświeżoną, platformową trylogię, a teraz ponownie wcielamy się w odświeżonego jamraja, tym razem za kierownicą gokarta. Crash Team Racing Nitro-Fueled pozwala nam pościgać się w stylu, jaki znany jest przede wszystkim posiadaczom konsol Nintendo za sprawą serii Mario Kart.

Recenzja „A Plague Tale: Innocence”

A Plague Tale: Innocence

Jeśli uważaliście na lekcjach historii w szkole podstawowej czy liceum to z pewnością znany jest Wam termin "czarnej śmierci", czyli jednej z największych epidemii w dziejach ludzkości, epidemii dżumy, której rozprzestrzenianiu w dużej mierze winne były średniowieczne szczury. I to właśnie one, a także pewne rodzeństwo, są głównymi bohaterami A Plague Tale: Innocence, a dzięki grze możemy spojrzeć na te wydarzenia z XIV wieku z nieco innej perspektywy.

Recenzja „Days Gone”

Days Gone

Studio Bend sięgnęło po popularny przez ostatnie lata motyw apokalipsy zombie. Pomimo tego, że temat jest już naprawdę wyświechtany, i to nie tylko w branży gier wideo, Days Gone wprowadza powiew świeżości, przede wszystkim dzięki hordom, a także cechuje się niepowtarzalnym klimatem pustki i walki o przetrwanie.

Recenzja „Sekiro: Shadows Die Twice”

Sekiro: Shadows Die Twice

Na pewno wielu fanów serii Souls oraz Bloodborne ucieszyło się na wieść, że From Software pracuje nad kolejną swoją grą, tym razem umiejscowioną w klimatach feudalnej Japonii. Wszak ich gry akcji z elementami RPG, cechujące się wyższym poziomem trudności i uczące graczy cierpliwości, zdobyły dużą popularność, właśnie dzięki temu charakterystycznemu modelowi rozgrywki. Po przejściu i wyplatynowaniu Sekiro stwierdzam jednak, że radość ta mogła być przedwczesna.

Recenzja „Spyro Reignited Trilogy”

Spyro Reignited Trilogy

Reignited Trilogy to okazja, aby ponownie pozbierać orby i diamenty w kolorowej, godnej obecnej generacji konsol oprawie graficznej. Właśnie tak powinno robić się remastery, dzięki czemu dzieciaki mają okazję świetnie się bawić i poznać pociesznego, fioletowego smoka i towarzyszącą mu przy boku ważkę, a takie stare konie jak ja przypomnieć sobie beztroskie czasy dzieciństwa.

Recenzja „Red Dead Redemption 2”

Red Dead Redemption 2

Red Dead Redemption 2 to kolejny popis studia Rockstar Games. Gra jest dopracowana w praktycznie każdym aspekcie, to przygoda w świecie Dzikiego Zachodu, którą trzeba przeżyć. Deweloper oddaje nam do dyspozycji żywy, niczym nieograniczony świat, na którego kształt mamy wpływ, przy okazji biorąc udział w zapierającej dech w piersiach opowieści wywołującej całe spektrum emocji. Żałuję, że nie urodziłem się 120 lat temu, gdzieś w zachodnich rubieżach Stanów Zjednoczonych...

Recenzja „Assassin’s Creed Odyssey”

Assassin’s Creed Odyssey

Po sukcesie, jaki odniosła opowieść o początku bractwa Asasynów, Ubisoft kontynuuje wycieczkę po starożytnych państwach, tym razem proponując nam odwiedzenie Starożytnej Grecji z czasów I wojny peloponeskiej, czyli konfliktu pomiędzy Atenami a Spartą. Odyseję czas zacząć!

Recenzja „Shadow of the Tomb Raider”

Shadow of the Tomb Raider

W 2013 roku, kiedy poznaliśmy nową Larę, była ona przygodowym naturszczykiem, a mimo to świetnie poradziła sobie ze wszelkimi niebezpieczeństwami, jakie czekały na nią tajemniczej wyspie gdzieś na Oceanie Spokojnym. Potem z sukcesem przedarła się przez mroźną Syberię, próbując zgłębić tajemnicę nieśmiertelności, a jednocześnie mierząc się z wielowieczną organizacją - Trójcą. Tym razem bohaterka ponownie zmieniła region świata i trafia do Peru, gdzie kontynuuje poszukiwania rozpoczęte przez jej ojca, który na dawnej ziemi Inków chciał odnaleźć niezwykle cenny artefakt. Tego samego nadal jednak chce Trójca, która depcze protagonistce po piętach, zaś nikt nie zdaje sobie sprawy, jakim kataklizmem te poszukiwania mogą się zakończyć...

Recenzja „Marvel’s Spider-Man”

Marvel’s Spider-Man

Spider-Man ma swojego Batmana, można by rzecz. Tytuł od Insomniac to oczywiście nieco inna gra niż seria Arkham od Rocksteady, chodzi mi jednak o to, że o ile te kilka lat temu bohater komiksów spod szyldu DC otrzymał taką grę, na jaką po prostu zasługiwał, tak teraz taką samą otrzymał Peter Parker. Produkcję świetnej jakości, ze świetną fabułą wierną uniwersum, z dopracowanym każdym elementem rozgrywki oraz - przede wszystkim - ze Spider-Manem jakiego wszyscy znamy i kochamy, z jednej strony nieco roztrzepanym studentem, a z drugiej odważnym i nieustępliwym superbohaterem.

Star Wars Jedi: Upadły Zakon

Star Wars Jedi: Upadły Zakon

Upadły Zakon to tytuł stworzony przez Respawn Entertainment. Akcja gry została osadzona niedługo wydarzeniach z trzeciego, filmowego epizodu - Zemsty Sithów. Wcielamy się w niedoszłego rycerza Jedi, padawana Cala Kestisa, któremu jakiś cudem udało się przetrwać Rozkaz 66 i jest zmuszony ukrywać się gdzieś na rubieżach galaktyki, nie ujawniając swojej prawdziwej tożsamości. Niestety, Imperium nie ma zamiaru odpuścić i wysyła w pościg za niedobitkami inkwizytorów...

Death Stranding

Death Stranding

Hideo Kojima, jeden z najbardziej charakterystycznych twórców gier, przymusowo porzucił swoją flagową serię Metal Gear Solid i postanowił, przy współpracy z Sony, przygotować całkowicie nową produkcję, od pierwszej zapowiedzi jawiącą się jako niesamowicie tajemnicza. Wystarczy napisać, że na pierwszym zwiastunie oglądaliśmy przez trzy minuty nagiego Normana Reedusa i leżące nad brzegiem morza niemowlę z przewodem zamiast pępowiny. Każdy wtedy zastanawiał się - o co chodzi? Po trzech latach już wiadomo: Death Stranding to po prostu gra o... pracy kuriera. Przynajmniej na pierwszy rzut oka.

Na tapecie
Dragon Ball Z: Kakarot