Recenzja „For Honor”

For Honor

Pierwszą grą, jaką Ubisoft postanowił wydać na rynek w 2017 roku jest całkowicie nowa marka, która przenosi nas do średniowiecznego, skonfliktowanego świata. Musimy opowiedzieć się po stronie rycerzy, wikingów lub samurajów i stoczyć wiele krwawych starć, aby wygrywać bitwy, a ostatecznie może i wojnę.

Recenzja „Final Fantasy XV”

Final Fantasy XV

Czy po obejrzeniu trylogii Władcy Pierścieni nie mieliście poczucia, że podróż jaką bohaterowie odbyli jest o wiele bardziej interesująca niż jej finał polegający w dużej mierze po prostu na wrzuceniu pierścienia wprost do ognia? Podobne poczucie występuje po ukończeniu najnowszej odsłony Final Fantasy.

Recenzja „The Last Guardian”

The Last Guardian

Dziewięć lat zajęło Fumito Uedzie wyprodukowanie swojej nowej gry. W końcu jednak jest - The Last Guardian zadebiutował na rynku w grudniu 2016 roku i od pierwszego włączenia przywołał wspomnienia z czasów PlayStation 2, kiedy wraz z Ico ratowaliśmy Yordę czy stawaliśmy do walki z kolosami w Shadow of the Colossus. Japoński twórca i jego zespół opowiada nam kolejną piękną historię.

Recenzja „Watch Dogs 2”

Watch Dogs 2

Pierwszy Watch_Dogs nie był grą złą, jednak ucierpiał przez politykę Ubisoftu. Jeśli nie pamiętacie, to francuski wydawca zapowiedział grę w 2012 roku, pokazując fantastyczny zwiastun, zachwycający przede wszystkim oprawą graficzną. Wydana dwa lata później gra nie wyglądała jednak już tak dobrze, a ponadto bugi występowały w niej częściej niż powinny, co spotkało się z dość mocną krytyką graczy. Ubisoft chce zmazać plamę wydając sequel Watch_Dogs. Tym razem obyło już się bez ściemy, od początku było wiadomo jak wyglądać będzie gra, aby gracze po raz kolejny nie poczuli się oszukani. I nie poczują, choć tym razem nie spodobać im się może coś innego...

Recenzja „Titanfall 2”

Titanfall 2

Wespół z pierwszymi Tytanami niektórzy gracze walczyć mogli już przeszło półtora roku, ale ta przyjemność ominęła posiadaczy PlayStation 4. Pierwszy Titanfall zadebiutował bowiem wyłącznie na konsoli konkurencji, a tytuł przyjął się na tyle dobrze, że Electronic Arts postanowiło wydać kontynuację także na konsolę Sony.

Recenzja „Battlefield 1”

Battlefield 1

Battlefield 1 przenosi nas do czasów I wojny światowej, czyli do okresu, który do tej pory w grach wojennych był pomijany. Powodem było panujące przeświadczenie, że wojna, która miała miejsce w latach 1914 - 1918 była wojną nudniejszą, mniej zaawansowaną technicznie i sprowadzającą się w głównej mierze do siedzenia w okopach, przez co nie za bardzo nadającą się na materiał do pierwszoosobowej strzelanki przepełnionej ciągłą akcją. Po ograniu Battlefielda 1 stwierdzam, że te stereotypy można wsadzić między bajki. I wojna światowa, oprócz tego, że - jak każda wojna - była bardzo krwawa, nie była też na pewno statyczna.

Recenzja „Rise of the Tomb Raider”

Rise of the Tomb Raider

Ponad trzy i pół roku musieliśmy czekać na powrót najbardziej znanej pani archeolog i poszukiwaczki przygód w growym świecie, żeńskiej odpowiedniczki Nathana Drake'a z serii Uncharted. Było jednak warto, bo kolejna wyprawa Lary Croft jest równie emocjonująca, co w reboocie serii z 2013 roku i równie też niebezpieczna.

Recenzja „Deus Ex: Rozłam Ludzkości”

Deus Ex: Rozłam Ludzkości

Po buncie ludzkości czas na jej rozłam. Eidos ponownie pozwala wcielić się nam w skórę Adama Jensena i przenosi nas do alternatywnego, cyberpunkowego świata, który powoli pogrąża się w nanowszczepowym kryzysie, zaś ludzie podzielili się nie tyle co na ich zwolenników i przeciwników, a ich posiadaczy oraz tych, którzy ich nie posiadają, a wręcz boją.

Recenzja „Mirror’s Edge Catalyst”

Mirror’s Edge Catalyst

8 lat. Dokładnie tyle kazało nam czekać Electronic Arts na powrót Faith, najbardziej znanej wirtualnej bohaterki trudniącej się parkourem. Nie zdecydowano się jednak na kontynuację jej przygód, a napisanie historii dziewczyny od nowa, z uwzględnieniem wszystkich uwag graczy, które mieli do pierwszej odsłony serii. Wyszło niestety tak sobie.

Recenzja „Wiedźmin 3: Dziki Gon – Krew i Wino”

Wiedźmin 3: Dziki Gon – Krew i Wino

Dokładnie rok temu pierwszy raz zwiedziliśmy Biały Sad. Był to początek trzeciej, growej opowieści o Geralcie, wiedźminie, którego dzięki CD Projekt RED poznali i pokochali gracze z całego świata. Jednak każda opowieść ma nie tylko początek, ale również koniec. Zakończeniem Wiedźmina 3 jest drugie, duże rozszerzenie zatytułowane jako Krew i Wino, które zabiera nas na wycieczkę do całkowicie nowego regionu - płynącego winem (i obecnie także krwią) Touissant.

Recenzja „Uncharted 4: Kres Złodzieja”

Uncharted 4: Kres Złodzieja

Kiedy Nathan Drake, po wielu niebezpiecznych, ale i ekscytujących wyprawach, chciał skończyć z życiem na krawędzi i w końcu się ustatkować, do jego biura przychodzi ktoś, przez kogo musi odłożyć plany o statecznym życiu na później...

Recenzja „Dark Souls III”

Dark Souls III

Po siedmiu latach - podróżą do nierozpalonego królestwa Lothric - nadeszła pora, aby dać Duszom odejść do zaświatów. Siedmiu latach pełnych śmierci, zwycięstw i pokory. Siedmiu latach, które przypomniały twórcom, że gracze lubią wyzwania. Sprawdzamy, czy przez te siedem lat seria nie utraciła swojego ducha.

Recenzja „Ratchet & Clank”

Ratchet & Clank

Nowa gra od Insomniac Games oparta jest na filmie, który z kolei oparty jest na... grze, ale tej oryginalnej, z 2002 roku. Innymi słowy, mamy do czynienia z pełnoprawnym remakiem, grą opartą na oryginale, ale oferującą wiele nowości, co sprawia, że nowi gracze mają możliwość poznania bohaterów od pierwszego ich spotkania, a ci starsi zafundują sobie nieco sentymentalną podróż w Galaktyce Solany.

Recenzja „Plants vs. Zombies Garden Warfare 2”

Plants vs. Zombies Garden Warfare 2

Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2 to trochę takie Call of Duty dla młodszych graczy, jednak grą może bawić się każdy, bo rozgrywka została dobrze zbalansowana i stanowi miłą odskocznię od cięższych i poważniejszych produkcji.

Recenzja „Assassin’s Creed Chronicles: Russia”

Assassin’s Creed Chronicles: Russia

Za zakończenie asasyńskich Kronik, odwiedzamy najpóźniejszy do tej pory okres historyczny w serii. Twórcy ukazują nam czasy rewolucji bolszewickiej w Rosji w latach 1917-1918, która nie mogłaby się obyć bez konfliktu Asasynów i Templariuszy w tle.

Recenzja „For Honor”

For Honor

Pierwszą grą, jaką Ubisoft postanowił wydać na rynek w 2017 roku jest całkowicie nowa marka, która przenosi nas do średniowiecznego, skonfliktowanego świata. Musimy opowiedzieć się po stronie rycerzy, wikingów lub samurajów i stoczyć wiele krwawych starć, aby wygrywać bitwy, a ostatecznie może i wojnę.

Recenzja „Final Fantasy XV”

Final Fantasy XV

Czy po obejrzeniu trylogii Władcy Pierścieni nie mieliście poczucia, że podróż jaką bohaterowie odbyli jest o wiele bardziej interesująca niż jej finał polegający w dużej mierze po prostu na wrzuceniu pierścienia wprost do ognia? Podobne poczucie występuje po ukończeniu najnowszej odsłony Final Fantasy.

Na jakie gry czekamy w 2017 roku?

Na jakie gry czekamy w 2017 roku?

W chwili pisania tego artykułu jest połowa stycznia, co oznacza, że już za chwilę na rynku ukaże się pierwszy, tegoroczny hit - Resident Evil 7. Gra ma przywrócić popularnej marce od Capcomu dawną świetność, a ponadto straszyć o wiele bardziej niż ostatnie odsłony cyklu. RE7 będzie jednocześnie pierwszą grą wydawaną w tym roku, na którą warto było czekać te długie miesiące, ale na pewno nie ostatnią.

Na tapecie
Horizon Zero Dawn