Recenzja „Dark Souls Remastered”

Dark Souls Remastered

Dark Souls. Gra, o której słyszał każdy posiadacz PS3 czy PS4. Choć formalnie to Demon's Souls zapoczątkował modę na gry akcji RPG, które nie wybaczają błędów to właśnie pierwszy Dark Souls, wydany w 2011 roku, ją rozpropagował. Mimo to, iż naprawdę cenię produkcje From Software, uwielbiam wspomniane Demon's Souls, darzę dużym sentymentem Dark Souls II, wyczekiwałem na premierę Dark Souls III czy splatynowałem Bloodborne, dopiero teraz, przy okazji edycji Remastered, po raz pierwszy ograłem Dark Souls...

Recenzja „Detroit: Become Human”

Detroit: Become Human

Nowa gra francuskiego reżysera Davida Cage'a, Detroit: Become Human, jest grą idealnie zaopatrzoną w emocje. Trójka głównych bohaterów - androidów jest różna, o całkowicie różnych charakterach i odmiennym podejściu do wydarzeń, w których biorą udział, ale jednocześnie z każdym bez problemu się utożsamiamy i przeżywamy wraz z nim wszystkie - często bardzo trudne - wybory. Detroit posiada najbardziej rozbudowany, a jednocześnie najbardziej spójny, scenariusz ze wszystkich gier Quantic Dream, a - co więcej - od razu widzimy konsekwencje naszych decyzji.

Recenzja „God of War”

God of War

W marcu 2010 roku spartiata Kratos zakończył swoją wendettę i - jak mogło się wydawać - także swoje życie. Trudno było jednak uwierzyć, że Sony tak po prostu uśmierci jednego ze swoich najbardziej rozpoznawalnych bohaterów. Choć rzeczywiście praktycznie cały grecki panteon został unicestwiony i Kratos nie miałby w Grecji za dużo do roboty to przecież bóstwa występują też w innych mitologiach. Bóg wojny doszedł do takiego samego wniosku i dlatego po ośmiu latach postanowił przenieść się do nieco mroźniejszej Skandynawii, w świat nordyckich wierzeń.

Recenzja „Far Cry 5”

Far Cry 5

Far Cry, jedna z flagowych serii Ubisoftu. Piąta jej część po raz kolejny stawia przeciwko nam niezwykle charyzmatycznego przeciwnika do spotkania z którym drogę musimy sobie wystrzelać przemierzając otwarty świat amerykańskiej do bólu Montany.

Recenzja „Kingdom Come: Deliverance”

Kingdom Come: Deliverance

Średniowieczne dzieje Polski to bez wątpienia bardzo ciekawy historycznie okres - chrzest, rozbicie dzielnicowe, w końcu rozpamiętywana do tej pory bitwa pod Grunwaldem. Wszystkie te wydarzenia poznawać możemy jednak tylko z książek, ewentualnie oglądając wątpliwej klasy seriale lub filmy. Inaczej niż Czesi, którzy właśnie - dzięki rodzimemu studiu Warhorse Studios - poznają swoje średniowiecze z padem w ręku. Kingdom Come: Deliverance przenosi nas bowiem do pierwszych lat XV wieku, kiedy odchodzi ukochany władca Karol IV Luksemburski i u naszych południowych sąsiadów w Bohemii zaczyna się prawdziwa gra o tron.

Recenzja „Shadow of the Colossus”

Shadow of the Colossus

Kiedy na zeszłorocznych targach E3 zapowiedziano drugą reedycję Shadow of the Colossus - bo przecież grę mogliśmy przypomnieć sobie już na PS3 - lekko się zdziwiłem, bo choć gry Fumito Uedy to piękne przeżycie to ile razy można przypudrowywać zmęczone, 13-letnie kolosy? Moje zdziwienie szybko jednak minęło, kiedy okazało się, że otrzymały one nie kolejną warstwę pudru, a całkowicie nowy makijaż. Kolosy jeszcze nigdy nie były tak piękne, a zamieszkiwana przez nich kraina potrafi już nie tylko przygnębić, ale także zaprzeć dech w piersiach.

Recenzja „Ukryty Plan”

Ukryty Plan

Pamiętacie Until Dawn? Ten horror o ekipie nastolatków spędzającej ferie zimowe w opuszczonym domku wysoko w górach bardzo przypadł do gustu graczom. Być może umknęła Wam informacja, że Supermassive Games w listopadzie wypuściło kolejną grę, w której wiele zależy od naszych wyborów, a ponadto wspierającą i promującą najnowszą funkcję PlayStation 4 - funkcję PlayLink.

Recenzja „Horizon Zero Dawn: The Frozen Wilds”

Horizon Zero Dawn: The Frozen Wilds

Niecałe osiem miesięcy po rozstaniu się z przedstawicielką plamienia Nora, rudowłosą Aloy, ponownie mamy okazję wcielić się w jej skórę, aby zwiedzić niezbadany do tej pory region i pomóc zamieszkującemu go plemieniu w odegnaniu demonów i duchów.

Recenzja „Assassin’s Creed Origins”

Assassin’s Creed Origins

Assassin's Creed powraca w glorii i chwale! Nie będę owijał w bawełnę (a raczej w len) i od razu napiszę, że jest to jedna z dwóch najlepszych gier z serii, obok pierwszego poznania z Ezio. Czas dany deweloperom został przez nich w pełni wykorzystany i zaoferowali oni wspaniałą podróż do starożytnych dziejów ludzkości. Seria o Asasynach przypomniała sobie o swoich skrytobójczych korzeniach i oby utrzymała ten poziom w kolejnych odsłonach. Alea iacta est.

Recenzja „Śródziemie: Cień Wojny”

Śródziemie: Cień Wojny

Trzy lata temu zmartwychwstały Talion wybrał się do Mordoru, aby zemścić się na zabójcach swojej rodziny i... samego siebie. To jednak odważnemu gondorczykowi nie wystarczyło i powraca tam raz jeszcze, potężniejszy, aby położyć kres planom Saurona w ponownym dojściu do władzy. Nie wszystko jednak idzie po jego myśli i szybko zostaje tej potęgi pozbawiony...

Recenzja „Knack 2”

Knack 2

Knack. Z jednej strony bardzo pocieszna postać, z drugiej - bohater gry, która miała być pokazem mocy PlayStation 4, a ostatecznie okazała się z platformówką niewykorzystanym potencjałem. Choć w podsumowaniu recenzji "jedynki" wyraziłem nadzieję, że jej kontynuacja powstanie, eliminując przy tym niedociągnięcia oryginału, z biegiem lat wydawało mi się to coraz mniej prawdopodobne, aż... do grudnia zeszłego roku, kiedy ogłoszono sequel. Czy Knack przez te cztery lata zmienił się na tyle, aby dać mu kolejną szansę?

Recenzja „Uncharted: Zaginione Dziedzictwo”

Uncharted: Zaginione Dziedzictwo

Są takie książki, filmy, seriale czy w końcu gry, których kontynuacji nie wyobrażamy sobie bez konkretnych postaci w rolach protagonistów. Trudno bowiem byłoby mówić o Breaking Bad bez Waltera White'a, sagi Gwiezdnych Wojen bez rycerzy Jedi czy Crasha Bandicoota bez... Crasha. Do tej pory nie wyobrażaliśmy sobie także serii Uncharted bez Nathana Drake'a, który szukał skarbów w pięciu jej odsłonach. Nathan przeszedł jednak na emeryturę, a jego miejsce zajęła Chloe Frazer, którą mieliśmy już okazję poznać. Jak w nowej roli spisała się "przyjaciółka" Nathana?

Recenzja „Hellblade: Senua’s Sacrifice”

Hellblade: Senua’s Sacrifice

Prawie równe 10 lat temu, 12 września 2007 roku, włożyłem do swojej konsoli PlayStation 3 płytę z moją pierwszą grą Ninja Theory. Było to Heavenly Sword, przygoda odważnej, rudowłosej Nariko. Dekadę później miałem okazję poznać kolejną historię wykreowaną przez to brytyjskie studio i wraz z Senuą spróbować ukoić jej duszę i pogodzić się ze stratą ukochanego.

Recenzja „Crash Bandicoot N. Sane Trilogy”

Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

Przyznam się do czegoś. W 1996 roku, kiedy na półkach sklepowych pojawił się pierwszy Crash, ja zagrywałem się w Mario na konsoli Nintendo 64. Zagrywałem się na tyle długo, że potem ominąłem zarówno premierę drugiej części, jak i trzeciej. Kiedy w końcu przypomniałem sobie o pierwszej konsoli PlayStation, moje zainteresowanie powędrowało w stronę fioletowego smoka Spyro. Crasha więc ominąłem i - nad czym ubolewam - nie mam żadnych wspomnień z dzieciństwa z rudym jamrajem. Na szczęście po dwudziestu latach, dzięki studiu Vicarious Visions, mam szansę nadrobić tę wstydliwą zaległość.

Recenzja „The Surge”

The Surge

Tak jak pierwsza konsola PlayStation czy chwilę wcześniej Nintendo 64 zapoczątkowały modę na trójwymiarowe platformówki, tak na PlayStation 3 rozpoczęła się moda na wymagające, zręcznościowe RPG-i. Szlak został przetarty przez From Software i ich serię, a następnie inni deweloperzy zaczęli tworzyć swoje własne "soulsy". Jedną z takich gier było Lords of the Fallen, które powstało dzięki współpracy polskiego CI Games oraz niemieckiego studia Deck 13. O ile to pierwsze gdzieś w zaciszu tworzy kontynuację LotF, Deck 13 postanowiło zająć się nowym, autorskim projektem, w którym porzucili miecze i tarcze na rzecz bardziej futurystycznych zabawek.

Dark Souls Remastered

Dark Souls Remastered

Dark Souls. Gra, o której słyszał każdy posiadacz PS3 czy PS4. Choć formalnie to Demon's Souls zapoczątkował modę na gry akcji RPG, które nie wybaczają błędów to właśnie pierwszy Dark Souls, wydany w 2011 roku, ją rozpropagował. Mimo to, iż naprawdę cenię produkcje From Software, uwielbiam wspomniane Demon's Souls, darzę dużym sentymentem Dark Souls II, wyczekiwałem na premierę Dark Souls III czy splatynowałem Bloodborne, dopiero teraz, przy okazji edycji Remastered, po raz pierwszy ograłem Dark Souls...

Detroit: Become Human

Detroit: Become Human

Nowa gra francuskiego reżysera Davida Cage'a, Detroit: Become Human, jest grą idealnie zaopatrzoną w emocje. Trójka głównych bohaterów - androidów jest różna, o całkowicie różnych charakterach i odmiennym podejściu do wydarzeń, w których biorą udział, ale jednocześnie z każdym bez problemu się utożsamiamy i przeżywamy wraz z nim wszystkie - często bardzo trudne - wybory. Detroit posiada najbardziej rozbudowany, a jednocześnie najbardziej spójny, scenariusz ze wszystkich gier Quantic Dream, a - co więcej - od razu widzimy konsekwencje naszych decyzji.

Peter Parker pohuśtał się pomiędzy Pałacem Kultury a Warsaw Spire. Przedpremierowy pokaz Spider-Mana od Insomniac Games

Peter Parker pohuśtał się pomiędzy Pałacem Kultury a Warsaw Spire. Przedpremierowy pokaz Spider-Mana od Insomniac Games

W połowie lipca na redakcyjną skrzynkę pocztową przyszło zaproszenie od Sony na kolejny pokaz przedpremierowy. O ile w kwietniu, na jednym z ostatnich pięter Warsaw Spire, ogrywaliśmy Detroit: Become Human, tak tym razem mieliśmy wjechać na sam szczyt wieżowca Spektrum Tower, na dachu którego mieści się klub The Hive. Lepszego miejsca, chociażby ze względu na możliwość podziwiania panoramy warszawskich niebotyków, na prezentację Spider-Mana od Insomniac Games nie można było sobie wymarzyć.

Na tapecie
The Banner Saga 3